Jul 14, 2009

Menyediakan hidangan dan keperluan lain pengantin

(c) Menyediakan hidangan dan keperluan lain pengantin

Ada kalanya katerer tidak sempat atau tidak berapa mahir menyediakan hidangan khas untuk meja pengantin. Justeru itu, katerer akan memerlukan pihak kedua bagi menyediakan hidangan pengantin bagi pihak mereka. Kategori ini boleh diceburi oleh pihak-pihak yang turut menyediakan perkhidmatan perancang perkahwinan.

Selain saudara boleh merancang majlis perkahwinan bersama alat-alat perhiasan dan penyediaan pelamin yang diperlukan, adalah baik sekiranya saudara juga turut menawarkan penyediaan makanan khas untuk meja pengantin bagi membantu katerer yang menyediakan masakan yang lebih besar untuk hidangan para tetamu.

Pelbagai dekorasi bunga, door gift dan pemberian khas seperti kek cawan juga boleh diceburi. Jangan dilupa bahawa permintaan kek mempelai serta perhiasan berupa ukiran ais juga boleh difikirkan.

** Sumbangan dari Lusiana Catering. Catatan ini juga dimuatkan dalam buku berjudul Buat Duit dengan Katering terbitan PTS Professional Sdn. Bhd. Untuk maklumat lanjut berkenan buku ini, sila klik di sini.

0 comments: