Jan 13, 2011

Siapa saya?

Penulis menggunakan nama pena Web Sutera. Nama sebenar ialah Hizamnuddin bin Awang. Sebelum menceburi dalam bisnes katering sepenuh masa, beliau pernah menjawat jawatan Editor bagi subjek matematik dan komputer di salah sebuah syarikat penerbitan. Selepas itu selama 11 tahun bekerja di MIMOS Berhad dan Jaring Communications Sdn. Bhd. sebagai Penyelidik dan Pegawai Pemasaran yang fokus tugasnya kepada penulisan bahan-bahan pemasaran, pendidikan ICT / Internet dan branding.

Semasa bekerja di Jaring Communications Sdn. Bhd., Web Sutera melaksanakan tugas-tugas sebagai penulis, editor bersekutu (associate editor) dan editor online bagi majalah Jaring Internet Magazine. Dalam waktu yang sama beliau banyak menyumbangkan hasil penulisan kepada beberapa majalah berbahasa Melayu tempatan dan juga bagi tugas rasmi untuk sisipan Komputer, Berita Harian. Kesemua subjek penulisan Web Sutera ialah dalam bidang sains dan teknologi, ICT dan internet. Jawatan terakhir beliau ialah Ketua Unit bagi salah satu unit dalam jabatan Komunikasi Korporat dan Branding syarikat Jaring Communications Sdn. Bhd.


Kini beliau mengusahakan bisnes katering, dengan nama Lusiana Catering, sepenuh masa bersama isterinya Chef Hana. Dalam pada itu, beliau meneruskan habit membacanya dan menjadi pengulas dan pengkritik buku-buku fiksyen dan non-fiksyen.


Buku pertama beliau berjudul Buat Duit dengan Katering terbitan PTS Profesional. Buku kedua ialah sebuah novel sejarah berjudul Alexander Agung: Hijab Raja Zulqarnain, diterbitkan oleh Galeri Ilmu.

Untuk maklumat lanjut berkenaan bisnes katering, aktiviti-aktiviti berkaitan dan pakej-pakej yang ditawarkan, sila kunjungi laman web Lusiana Catering beralamat www.themakan.net

0 comments: